ارایش

راهنمای خرید یک تثبیت کننده آرایش خوب

تثبیت کننده

تثبیت کننده آرایش صورت و یا پرایمر آرایشی

ترکیبی است که برای داشتن آرایشی کامل لازم است. این مواد نه تنها رنگ اضافی روی صورت به جای نمی گذارند، بلکه با جذب چربی اضافی از روی پوست، منع از پخش شدن آرایش و بروز خط ریز زیر چشم و خط خنده می شوند. انواع متنوعی از تثبیت کننده ها و یا پرایمرهای آرایشی در بازار عرضه می شوند که با توجه به جنس پوست و استفاده در موقعیت های مختلف باید آن ها را انتخاب کرد. از میان مدل های مختلف تثبیت کننده آرایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپری:

تثبیت کننده

که قدرت بیشتری در حفظ طولانی مدت آرایش داشته و از این رو بیشتر برای مجالس و مهمانی ها کاربرد دارند. اسپری ها که ساختار محلول مانندی دارند، انتخاب خوبی برای پوست های چرب می باشند.

پودر:

تثبیت کننده

می توان گفت بهترین گزینه برای از بین بردن برق غیر طبیعی کرم پودر بوده و علاوه بر حفظ رطوبت پوست، به راحتی روی آن می نشیند.  پودرها به دلیل سبکی می توانند برای مصرف روزانه نیز مورد استفاده قرار گیرند.

قطره:

محصولی است که از آرایش در برابر رطوبت و ساییدگی محافظت کرده و به هر آرایشی خاصیت ضد آب می دهد. قطره های تثبیت کننده را می توان به عنوان پایه برای سایه و رژ لب نیز استفاده کرد.

کرم:

تثبیت کننده

این مدل از تثبیت کننده ها بیشتر مناسب پوست های خشک می باشد و حالتی مثل کرم پودر دارد و با توجه به پوشانندگی بالا، آرایش را مدت زمان طولانی تری حفظ می کنند.

ژل:

تثبیت کننده

جز مواردی است که به دلیل ماندگاری بالا و پوشاندن کامل پوست، بیشتر مناسب مجالس و مهمانی ها می باشند.

چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

در حالت کلی بهتر است تمامی نواحی صورت را پودر فیکس بزنیم تا آرایش صورت در تمام روز ماندگاری داشته باشند. چنانچه فیکساتور را به درستی استفاده کرده باشید، کرم پودرتان تکان نخورده و خطوط ریز و چین و چروک روی پوست نخواهد افتاد. در ادامه مطلب، به نواحی که نیاز به پودر فیکس دارند اشاره خواهیم کرد.

  • زیر چشم که معمولا پس از گذشت زمان خط می افتد و احتمال ریختن پودر سایه و ریمل روی آن بسیار است.
  • خط خنده
  • چانه
  • تی زون یا همان ناحیه پیشانی و بینی که چربی را کنترل کرده و از برق افتادن آن جلوگیری به عمل می آورد.
  • زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می دهد. استفاده از پودر فیکس برای زمان هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید.
  • دو طرف بینی؛ از آن جایی که معمولا این ناحیه چربی بیشتری تولید می کند، استفاده از پودر فیکس باعث می شود آرایش این ناحیه به هم نریخته و ثابت بماند.

تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟

پرایمر پایه اساسی برای زیر سازی و آرایش صورت است که باعث یکدستی و ماندگاری بیشتر آرایش میشود.پودر فیکس ( فیکساتور) در انتهای آرایش برای فیکس کردن، ماندگاری بیشتر و عدم براق شدن آرایش استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *